יום שישי, 26 בנובמבר 2010

החובה והסמל של טבעות אירוסין

טבעות אירוסין נחשבות כפריט חובה המובא על ידי הגבר לאשתו לעתיד. הענקת טבעת אירוסין מסמלת את האהבה אותה רוחש הגבר עבור הכלה המיועדת. כאשר באים לרכוש טבעות אירוסין נתקפים בבלבול מחמת השאלות השונות עליהן צריכים לענות לפני שמציגים את המבחר הקיים כדוגמת צבע הטבעת, כמה קראט היא אמורה להכיל, מה התקציב העומד לרשות הרוכשים ועוד.

זהב, ממנו מורכבות טבעות אירוסין , הינו מתכת רכה וגמישה בטבע, לכן כאשר רוצים לעשות ממנו תכשיט, יש לערבב אותו יחד עם מתכות אחרות כדוגמת כסף, נחושת, פלדיום או ניקל המקשיחות אותו.

ככלל- ככל שהתכשיט מאופיין במספר קראט נמוך יותר, כמות הזהב בו נמוכה יותר ביחס למתכות אחרות המרכיבות את התכשיט. ככל שאיפיון הקראט גבוה יותר טבעות האירוסין יהיו רכות יותר ופחות עמידות בהחזקת שיבוצים של אבני חן שונות. רכישת טבעות אירוסין בעלי מספר קראט נמוך לא תמיד תהיה מומלצת היות והן ייחשפו יותר לשינוי צבע בגלל האחוז הגבוה של הנחושת ושאר המתכות המעורבבות עם הזהב הנוטות להתחמצנות.

בחניות תכשיטים ניתן למצוא טבעות בשלושה צבעי זהב: זהב צהוב, זהב לבן וזהב נחושתי המכונה גם זהב אדום. למעשה מדובר בכולן בזהב טהור אשר מוספין לו מתכות שונות על מנת ליצור את אפקט הצבע השונה. כדי לקבל זהב אדום מוסיפים נחושת וכדי לקבל זהב לבן מוסיפים מתכות שונות ביניהן הרודיום המעניקה לובן ובוהק.

לרוב טבעות אירוסין מזהב לבן הינן יקרות יותר יחסית לטבעות מזהב צהוב או אדום היות ותהליך הייצור שלהן והמתכות המוספות לו הינם יקרים יותר על פני אחרים.

במדינת ישראל קיים חוק הקובע כי כל תכשיט זהב עליו לעבור בדיקה של מכון התקנים על מנת לאמת את דרגת טוהר הזהב, הווה אומר דרגת הקראט ממנו הוא מורכב על מנת למנוע זיופים. התקן מחייב כל תכשיט להיות בעל שלושה סימנים: סימון היבואן או היצרן, סימון האימות המוטבע על ידי מכון התקנים וסימון טוהר הזהב בקראטים.

מחיר טבעות האירוסין מושפע מטוהר הזהב- ככל שהקראט גבוה יותר כך הזהב יקר יותר.

טבעות אירוסין נרכשות לפני מועד החתונה אך נשארות אצל בני הזוג לאורך זמן ממושך. לכן חשוב לדעת כיצד לשמור על טבעות אירוסין מפני נזקים אפשריים. טבעות אירוסין יכולות להינזק כתוצאה מחשיפתן לכימיקלים שונים המצויים בין השאר בחומרי ניקוי. לכן, לא מומלץ לבצע את עבודות הבית תוך כדי ענידתן, ואם אפשר להימנע מלשטוף איתן ידיים עם מים וסבון, מה שפוגם בברק ובמראה, מה טוב. כמו כן כדאי להימנע מלבצע איתן פעילויות ספורט בו הן יכולות להינזק ממכות חדות וחזקות הגורמות לשריטתן. כדאי לאחסן אותן בקופסה נפרדת, בעת הצורך, ללא ערבוב עם תכשיטים אחרים העשויים ממתכות אחרות, כדוגמת כסף, מה שיכול ליצור חיכוך ושריטות. על מנת להעניק להן את ההגנה הגבוהה ביותר, יש לעטוף טבעות אירוסין בבד משי או בנייר טישו רך. מדי כמה שנים מומלץ לשלוח את טבעות האירוסין לליטוש על מנת להחזיר להן את הברק הטבעי שלהן. ניתן לבצע זאת אצל צורף מומחה או בחנות בה נרכשו הטבעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה