יום שישי, 26 בנובמבר 2010

כמה עולה טבעת אירוסין?

טבעות אירוסין ניתן לרכוש לרוב במחיר מינימלי של עד אלף שקלים ועד מחיר של עשרת אלפים שקלים ויותר. מחיר טבעות האירוסין משתנה בהתאם לסוג הזהב ומספר הקראט. טבעות אירוסין המוגדרות במחיר מינימלי מאופיינות בעיצוב עדין ולקלאסי ובשיבוץ מועט של יהלומים. טבעות אירוסין מהסוג היקר ביותר מאופיינות בשיבוץ יהלום ענק או מספר יהלומים בגודל גדול ובכמות גדולה מאוד של יהלומים.

חנויות המתמחות בממכר טבעות, יעניקו עבור הלקוחות שלהם הטבות שונות ללא כל צורך בתשלום נוסף. הלקוח יהיה זכאי לקופסה יוקרתית לתכשיט, תעודת הערכה עבור הביטוח, אחריות ושירות מלא עבור התכשיט הנרכש, תעודה גמולונית עבור התכשיט והתאמת מידה לתכשיט גם לאחר רכישתו.

תעודה גמולונית עבור טבעות אירוסין ובכלל הינה דו"ח שמונפק על ידי גמולונים המוסמכים לכך, שבחנו ובדקו את היהלום תחת מיקרוסקופ וניתחו את הצבע, הניקיון המימדים העבודה הסימטריה ומאפיינים שונים של היהלום.לאחר הבדיקה, ניתנת ליהלום תעודת יהלום המכילה מידע שלם ומקיף על תכונות היהלום ומאשרת שהיהלום הוא אמיתי ואיננו מזויף. לכן, זוגות המעוניינים ברכישת טבעת אירוסין המשובצת יהלומים, יש לדרוש לקבל לידם תעודה עבור היהלום.

שירות התאמת הטבעת לגודל האצבע גם לאחר רכישתו הינו חשוב ומניח את הדעת. ישנן כלות המעידות כי הטבעת שרכשו או שנקנית עבורן לפני זמן לא רב כבר אינה מתאימה במידתה למידת האצבע שלהן. הסיבה יכולה להיות בגלל חילופי עונות השנה:ידוע כי בחורף, בזמן קור האצבע יותר צרה או לחילופין בקיץ בו הטמפרטורות בחוץ הן גבוהות וכך גם אצבעות היד יותר נפוחות מכרגיל. כך שטבעת שנקנית בחורף ונמדדה על אצבע מסוימת יכולה אולי לא להתאים למידת האצבע בעונה אחרת. במקרה כזה יש מלכתחילה לקנות טבעת במידה קצת יותר גדולה מהמידה המקורית, אך לא גדולה מדי ואם הדבר לא נעשה, יש לוודא מול החנות כי ניתן יהיה לבצע בה שינויי גודל, עדיף, ללא כל צורך בתשלום נוסף עבור שירות זה.
על מנת לדעת מהו גודל הטבעת,הכלה מהמיועדת יכולה למדוד את האצבע בעזרת חוט תפירה, ולרשום בצד את מספר המילימטרים. מומלץ לבצע את המדידה לא ביום חם מדי וכן לא ביום קר מדי. אם בן הזוג הולך לבדו לרכוש את טבעות האירוסין, כדאי לקחת טבעת של בת הזוג ולסמן על דף את קוטר הטבעת ולמדוד אותו במילימטרים. בחנויות השונות קיימת טבלה של גדלים שונים של אצבע על פי מילימטרים, מה שמקל בתהליך רכישת הטבעת.

קיים שוני בים טבעות אירוסין לטבעות נישואין. ההבדל טמון בחומרי הגלם ובתוצאה הסופית. לרוב, טבעות אירוסין יהיו מורכבות מיהלום בצורות שונות. ישנם שני סוגים מרכזיים של טבעות אירוסין: טבעות המשובצות ביהלום אחד בודד בגדלים שונים וטבעות המורכבות ממספר של יהלומים בגדלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה