יום שני, 27 בדצמבר 2010

סגנונות עיצוב יהלומים על טבעות אירוסין

עיצוב היהלומים על טבעות אירוסין הוא עשיר ומגוון, וקיים קטלוג מסוגנן ועתיר אפשרויות, שכולו מוקדש לאופנים וצורות של ליטוש יהלומים. הנה טעימה מעולמו הנוצץ של ליטוש היהלומים.
נושא ליטוש היהלום הוא נרחב וקיים מגוון של סגנונות ואופנות שהתחלפו במרוצת השנים, אך התגבשו בנושא זה ארבעה סגנונות עיקריים שאחר כך תחתם מתחלק הליטוש לתתי סגנונות עם דקויות מעודנות של ליטוש. הליטוש שנחשב ליוקרתי ביותר הוא ליטוש היהלום ל-57 פאות. שלושת סגנונות הליטוש הנוספים שנהוגים הם: ליטוש מתומן, ליטוש ארבע הצלעות, ליטוש המכונה סוליטר ומייצג חיתוך עגול.  
ואם לערוך חלוקה מפורטת יותר, אז הנה לפניכם הטעימה המובטחת מעולם היהלומים הנוצץ. 
אז הראשון והקלאסי מבין הליטושים הוא הליטוש העגול. טבעות אירוסין רבות מעוטרות בליטוש זה, כיוון שהוא מפיק מהיהלום את השתקפות האור הבוהקת ביותר מבין כל סגנונות הליטוש.
לליטוש העגול קיימת גירסא שהיא חצי יהלום עגול.
ואם חשקה נפשכם דווקא בליטוש מלבני, הרי שיתרונו של ליטוש זה הוא במידות המדוייקות שניתן להקנות ליהלום, ושילוב במראה הנדסי ייחודי על טבעות אירוסין.
צורה מקורית נוספת לליטוש, שהפכה פופולרית מאוד, בשל משחקי האור היפים שהיא מפיקה מהיהלום, היא צורת הליטוש האליפטי. התוצאה היא יהלום מאורך כצורת ביצה. ליטוש זה אפקטיבי במיוחד לשימוש עם טבעות אירוסין שהיהלומים המשלובים בהן הם קלי משקל ושטוחים, בעלות נמוכה יותר, כיוון שהוא משמר את יופיים וייחודם על אף זאת.
אבני אמרלד הן אבנים ירוקות שמלוטשות באופן מסויים. ליטוש זה הועתק גם לתחום היהלומים על טבעות אירוסין כיוון שהוא מרשים ביופיו. בליטוש זה ליהלום פינות קטומות והוא מלוטש בצורה מדורגת, בצורה של מלבנים לאורך האבן ולרוחבה. קווי הליטוש המלבניים עולים בהדרגה ביהלום שהמבנה שלו ריבוע, מבסיסו אל חלקו העליון כפרמידה.
ליטוש בצורת כוכב כשמו כן הוא, בעל חמש קצוות מחודדים. לעיתים משיגים את המראה הזה גם בעזרת חמישה יהלומים נפרדים מוצמדים זה לזה, בעלי צורה של משלושים משוננים. 
אחת מצורות הליטוש שמשדרות הכי הרבה עידון, הוא הליטוש בצורת טיפה. מרקם היהלום השקוף משתלב באופן טבעי כמו כפפה ליד עם הרעיון הזה.
צורת הטרפז היא נגזרת של אופן הליטוש המלבני בשילוב עם הליטוש המתומן.
לרומנטיקנים חסרי התקנה אפשר להציע את הליטוש בצורת לב. טבעות אירוסין עם יהלום בצורת לב ממחישות בצורה ויזואלית יותר מכל צורות הליטוש האחרות את הסמל הרעיוני של ברית וזוגיות שעומד מאחורי טבעות אירוסין.
סגנון אצילי של ליטוש שמושאל מהמאה ה-17 וגם נקרא על שום כך מרקיזה, מתאפיין ביהלום שמלוטש גם בחלקו העליון וגם בחלקו התחתון בצורת ה-57 פאות הנחשבת ליוקרתית ביותר. באופן זה מתקבל יהלום שזוהרו

הוא הבוהק מכל הסגנונות האחרים. ליטוש יהלום זה על טבעות אירוסין ומשום כך גם מן היקרים ביותר.
עוד צורת ליטוש מתוחכמת ומקורית שמוציאה מהיהלום את מיטב יתרונותיו, היא שילוב שבין הליטוש בצורה של פירמידה לבין הליטוש לפאות ומשטחים משולשים ומעויינים, שבהם נעשה שימוש בסגנון האצילי שמוכנה מרקיזה.
קיימים עוד סוגים וסגנונות רבים של סגנונות ליטוש ואינספור של שילובים בין מספר היהלומים על טבעות אירוסין. קצרה היריעה מלהכיל וזוהי רק הצצה אל עולמם הנוצץ של יהלומים בדרך לטבעת האירוסין המושלמת שתלווה אתכם שנים ארוכות ומאושרות יחד. 
טבעות אירוסין הן ביטוי אישי לברית אהבה ועל כן סגנונות עיצוב של טבעות אירוסין הם רבים ומגוונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה